Veel gestelde vragen

Wat is PetLove.nl?

PetLove.nl is de kleinste dierenwinkel van Nederland. Wij testen alle artikelen in onze shop eerst samen met onze eigen huisdieren. Is een artikel niet goed of vinden wij het niet leuk, dan komt het niet in onze webshop. Wij hebben overigens geen winkel, alleen deze webshop. Met onze zeer beperkt assortiment kunnen wij geen winkel vullen!

Wie zitten er achter PetLove.nl?

PetLove.nl is een initiatief van een aantal honden- en kattengekken. Op dit moment hebben wij in ons testpanel 1 rode kater, Costa. Daarnaast zetten wij Gijs, de Beagle van Roeland, in om onze producten uit te proberen.

De kleinste dierenwinkel van Nederland?

Omdat wij alleen artikelen in onze shop verkopen die wij zelf gekocht en uitgeprobeerd hebben en die goedgekeurd zijn door onszelf en onze huisdieren, kunnen wij slechts een beperkt assortiment aanbieden.

Wij zijn overigens iedere dag bezig met het zoeken en uitproberen van nieuwe artikelen. Wil je op de hoogte blijven van wat wij doen, welke producten nieuw in onze shop zijn of wellicht niet meer leverbaar zijn? Geef je dan op voor onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook en Instagram voor dagelijks leuke foto’s.

Hebben jullie een winkel?

Nee, wij hebben geen winkel en wij hebben slechts een zeer beperkt assortiment. Een winkel met 20 artikelen zou ook wel een beetje zinloos zijn.

Hoe zit het met verzendkosten?

Met de verzendkosten zit het goed! Alle prijzen in onze shop zijn namelijk inclusief verzendkosten. Dit betekent dat je dus niet eerst voor 20 euro of meer hoeft te bestellen om geen extra verzendkosten te moeten betalen. De prijs die je bij ons ziet, is de prijs die je betaalt. Let hier ook op als je bij andere shops iets wilt bestellen.

Hoe zit het met BTW?

Ook met de B.T.W. zit het snor. Alle prijzen in onze shop zijn inclusief B.T.W. De prijs die je ziet in onze shop is dus de prijs die je betaalt.

Op bol.com zijn de artikelen goedkoper?

Bol.com is allang geen winkel meer. Op bol.com zijn duizenden handelaren actief. Wij kunnen met onze prijzen niet op tegen inkopers en bedrijven die een container vol artikelen uit China importeren. Houdt echter rekening met de volgende aspecten:

  • Op de meeste sites moet je eerst voor 20 euro in je winkelmand stoppen om geen verzendkosten te hoeven betalen. Bestel jij een handschoen voor 7,50 dan komt die met verzendkosten toch al snel op 10 euro uit. Bij ons zijn alle prijzen inclusief verzendkosten en B.T.W.
  • Verzeker je er van dat de artikelen van goede kwaliteit zijn. De artikelen bij PetLove.nl zijn door ons en onze dieren getest en goed bevonden.
  • Wij versturen de artikelen zelf vanuit ons eigen magazijn en dus heb je jouw bestelling meestal binnen 1 a 2 dagen in huis. Dat is anders als bij Aliexpress of Wish waar je vaak een paar weken moet wachten.
Waar komen jullie spullen vandaan?

Wij zijn iedere dag bezig om in Nederland en op websites buiten Nederland te zoeken naar leuke, nieuwe dierendingen. Komen wij iets tegen wat ons aanstaat en waarvan wij denken dat onze dieren dat leuk zullen vinden, dan bestellen we 1 of enkele exemplaren. Na ontvangst proberen we deze artikelen zelf uit.

Zijn wij en onze dieren enthousiast, dan bestellen we een kleine voorraad. Als we de artikelen ontvangen hebben nemen we ze op in shop en brengen we jou via de nieuwsbrief, Facebook of Instagram op de hoogte.

Met onze eigen dieren uitgetest, wat betekent dat?

De artikelen die wij uitproberen worden na ontvangst door ons getest. Is het degelijk materiaal, gaat het snel kapot en is het stevig, hoe reageert ons dieren testpanel er op?

Daarna gaan wij met onze dieren, Costa (rode kater) en Gijs (Beagle) kijken of zij het artikel ook leuk vinden. Kijken ze naar 5 minuten niet meer naar het artikel om dan valt het artikel af en komt het artikel dus niet in onze shop.

Wat is de levertijd?

Alle artikelen worden uit ons eigen magazijn in Nederland verstuurd. Dit betekent veelal dat jij jouw bestelling binnen 1 a 2 dagen thuis hebt. Helaas kunnen wij geen garantie geven op ”voor 23:59 uur besteld, morgen in huis” zoals de grote jongens.

Je kunt er echter zeker van zijn dat we ons uiterste best doen om een artikel snel bij jou en je huisdier thuis te krijgen.

Wat als het artikel niet goed is?

Hoewel wij dus alleen ”leuke” artikelen verkopen wil niet dit nog niet zeggen dat ook jouw huisdier het artikel leuk zal vinden. Net zoals mensen zijn dieren totaal verschillend. Wat bij onze Costa en Gijs werkt kan bij jou poes, kater of hond niet in de smaak vallen. Op ”leuk” kunnen wij dus geen garantie geven.

Als echter een artikel kapot is of niet functioneert zoals zou moeten, dan kun je het artikel naar ons terugsturen. Vul dan het formulier in wat meegestuurd is in het pakketje. Dan weten wij over welke bestelling het gaat en weten wij ook wat er niet goed zou zijn. Vul het gehele formulier in, anders kunnen wij geen actie ondernemen.

Is jouw artikel inderdaad niet goed dan sturen wij zo snel mogelijk een nieuw exemplaar. Is het artikel niet meer op voorraad of kan het niet meer besteld worden, dan krijg je de kosten van het artikel min de verzendkosten terug.

Houdt er rekening dat als een artikel niet meer op voorraad is en dat wij het artikel dus moeten bestellen, de levertijd langer zal zijn.

Artikel is uitverkocht, maar wil het wel graag hebben!

Als een bepaald artikel in onze shop uitverkocht is, is het niet meer op voorraad bij ons. Het kan echter zijn dat, als een artikel een groot succes is, wij een nieuwe bestelling plaatsen. Je kunt daarom dan ook bij sommige artikelen aangeven of je het artikel wilt reserveren mocht het artikel bij ons uitverkocht zijn.

Zodra wij nieuwe exemplaren binnen hebben brengen we jou op de hoogte en kun je alsnog een bestelling doen.

Wij kunnen dit echter niet garanderen. Wij hebben slechts een aantal leveranciers en het kan dus voorkomen dat het artikel niet meer leverbaar is.

Hoe gaan jullie om met privacy en mijn gegevens?

Daar gaan wij goed mee om!

Wij doen er alles aan om jouw privacy te waarborgen. Wij verkopen nooit adresgegevens en verwijderen gegevens van onze site als wij die niet meer nodig hebben.

Tenslotte is het goed om te vertellen dat wij op PetLove.nl geen financiele transacties afhandelt en geen financiele gegevens opslaan. Tranascties worden verwerkt door gespecialiseerde bedrijven zoals pay.nl, Paypal en iDeal.

Kijk voor meer informatie in onze Algemene Voorwaarden, onze Cookie policy en privacy/AVG verklaringen elders op PetLove.nl.

Ik heb een leuke foto die ik wil delen, kan dat?

Ja, dat kan zeker, leuk!

Mail de foto naar jos@PetLove.nl en wij delen jouw via Facebook en Instagram. Wij kijken er naar uit.

Maak je een foto met een artikel wat je bij ons gekocht hebt dan maak je ons helemaal blij! Altijd leuk om te zien dat onze artikelen goed terecht komen.

Wat is mijn bedenktijd?

Wij hanteren de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Kijk voor meer informatie in onze Algemene Voorwaarden.

Is mijn betaling veilig?

Jazeker! Jouw betaling vindt plaats via gespecialiseerde bedrijven en betaalmethoden zoals Paypal, pay.nl en iDeal of Mastercard.

PetLove.nl handelt geen financiele transacties af en wij slaan geen financiele gegevens op.

Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat nu?

Wij kunnen het ons bijna niet voorstellen dat je een klacht hebt maar mocht dat wel zo zijn dan gaan we die natuurlijk samen oplossen!

Vul als eerste ons contact formulier in en wij nemen spoedig via email contact met u op. Samen komen we er zeker uit!

Hoe kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij ons op diverse manieren betalen. Uiteraard via uw eigen bank via iDeal maar ook via Paypal en Creditcard.

Je kunt door jouw gewenste betaalmethode aangeven bij het afhandelen van jouw bestelling.

Mijn product wijkt af van de website, hoe kan dat?

Het kan soms voorkomen dat een artikel wat jij thuis ontvangt, enigzins afwijkt van de foto’s op de website. Soms komt het voor dat een artikel in detail afwijkt. Daar kunnen wij helaas niets aan doen. Soms komt dit ook voor als wij een nieuwe order bij onze leveerancier plaatsen, dan hebben dezelfde producten met een minimale verandering.

Dit kan ook het geval zijn bij bijvoorbeeld de kleur van een artikel. Alleen al op een beeldscherm (desktop, tablet, mobiel) kan een kleurafwijking bestaan.

Is de afwijking essentieel en opvallend dan maken wij uiteraard nieuwe foto’s.

Mijn vraag staat er niet tussen, waar kan ik terecht?

Op onze contact pagina staat een contact formulier. Wij reageren doorgaans dezelfde dag. Ook kunt u een voicemail bericht inspreken. Neem dan wel uw email adres op in uw voicemail zodat wij weten hoe wij uw vraag kunnen beantwoorden.

Hoe kan ik op de hoogte blijven?

Je kunt op verschillende manieren op de hoogte blijven van de ontwikkelingen bij PetLove.nl.

Door PetLove.nl te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder gaat u akkoord met deze instellingen.

Sluiten